Últimes opinions:

Escriu i envia la teva opinió per correu electrònic. Indica un Nom o pseudònim i un Tema.

Si vols utilitzar un correu anònim: ves a Gmail. Usuari: opinio.anonima Contrasenya: anonimat. Envia el teu missatge a vilamajoropina@gmail.com

No es publicaràn opinions sense nom o pseudònim.

Doneu un cop d'ull als últims comentaris:

Al peu de cada opinió trobareu un enllaç per deixar-hi els vostres comentaris. Participeu-hi.

____________________________________________________________________________

dimarts, 10 de febrer del 2009

No era pas la meva intenció

L'aigua ha sortit de mare i ha inundat els camps. Malgrat l'existència d'una presa, aquesta no ha estat efectiva, l'enginyer no havia tingut en compte la força de l'aigua. El resultat el coneixem tots. L'enginyer ha de demanar perdó mitjançant una carta adreçada a tots els vilamajorencs i vilamajorenques.
No era la meva intenció causar malestar, ni molt menys obrir un debat. Vaig calcular malament el resultat del meu escrit. No tenia coneixement de com es troba de disgregada la nostra societat, no vaig calcular la greu polarització d'opinions, no vaig saber veure que després de tres anys la societat vilamajorenca encara es trobava enfrontada. El meu escrit enlloc d'unir ha desunit i ha servit d'arma llancívola de retrets d'una a altra banda. Estic espantat de les dimensions que ha adquirit la situació. No era pas la meva intenció.
Vull aclarir, però, aspectes que crec necessaris els quals els faig des d'un punt de vista totalment personal i particular. Per alguns estaré totalment equivocat per d'altres he ficat el dit a la llaga. Per a tots demano respecte, per a mi i per aquells que expressen la seva opinió. Podem discutir i opinar però sempre amb un marc de cordialitat, de respecte, de veïns, de persones.
  1. Demano les meves més sinceres disculpes a tots els que s'han vist perjudicats per l'enviament d'emails sense amagar la seva filiació. Ha sigut un error gravíssim que crec que no es tornarà a donar. Sé que no és una excusa però que serveixi de justificació: la informàtica i jo no fem bones amigues.
  2. Agraeixo molt sincerament la valentia del nostre alcalde a respondre al meu email. El dignifica. Puc estar o no d'acord amb les seves paraules, però només el fet que ho hagi fet denota que, com a dit alguns dels contertulians, "sap agafar el toro per les banyes" i enfrontar-se amb la realitat.
  3. He estat criticat per mantenir el meu anonimat. Crec que el que és important és el missatge i no pas qui el transmet. La meva opció no és ni covard ni insolidària, tant sols és una opció, que per raons que només jo conec, he escollit. No busqueu raons ocultes, ni malintencionades, senzillament és així i així serà.
  4. He rebut més de 30 emails de contesta. Una barbaritat. He tingut respostes de tot, des de la felicitació fins l'insult. Per la sort la majoria expressaven la seva opinió sincera. Les conclusions que es poden treure m'han resultat esfereïdores: la societat de Vilamajor es troba molt dividida. Hi ha molta rancúnia, molt dolor, molta ràbia continguda. No només entre els polítics, com pensava, sinó entre ciutadans a peu. ¿Per què s'ha arribat aquesta situació? El polítics són el mirall on ens mirem. Si els polítics transmeten conflictivitat, el poble ho recull i ho fa seu. El boom dels blogs de Vilamajor és proporcional al grau de crispació.És la meva teoria.
Ara més que mai les meves conviccions es troben reforçades. S'ha de posar pau i encarrilar la situació i sou vosaltres, els polítics, els que teniu la clau. Lluiteu per redreçar la situació. Com m'agradaria veure a tots les opcions polítiques amb els seus regidors units per una causa justa local, com per exemple el POUM.
Tinc por, molta por a les properes eleccions municipals. No vull trobar-me una altre vegada en una atomització del vot a causa de la presentació de 7 partits polítics. El resultat seria 4 anys més de crispació, masses per un poble tant petit com el nostre. La raó adduïda és la mateixa per la qual estic en contra d'una consulta popular. Si es fes no seria un consulta sobre el POUM sinó un baròmetre d'opinió sobre l'estat de l'ajuntament, regidors i partits polítics.La consulta és polititzaria i perdria el seu esperit. La idea és bona per en l'ambient de crispació que es viu no es aconsellable.
No vull acomiadar-me sense agrair el treball que fan gent anònima que dediquen part del seu temps en informar, des de diferents punts de vista, a la ciutadania mitjançant internet i concretament a través dels blogs. Molt especialment agraeixo la feia feta per Per SPectiVa en el seu blog "Reflexions de Vilamajor" i "Vilamajor opina". Convido a tothom a participar en dits blogs i que les respostes que rebré siguin desviades cap a Vilamajor opina, així tots sabrem el que pensen els altres.
Pau, companyona i respecte, base del bon veïnatge.