Últimes opinions:
Si vols utilitzar un correu anònim: ves a Gmail. Usuari: opinio.anonima Contrasenya: anonimat. Envia el teu missatge a vilamajoropina@gmail.com
No es publicaràn opinions sense nom o pseudònim.
Doneu un cop d'ull als últims comentaris:
divendres, 30 d’octubre del 2009
La qüestió no és la norma, és la peculiar manera d'aplicar-la
dijous, 29 d’octubre del 2009
La gent intel.ligent pensa el mateix...
Hipocresia en nom de les normes
Els estudis de sinistralitat serveixen per determinar els punts negres de la xarxa viària. Un cop detectats cal cercar les causes que la produeixen i cercar solucions. Si la causa és l’excessiva velocitat dels usuaris, el radar és una bona solució.
Vull entendre, atesa l’enorme professionalitat de cap de la policia local de Sant Antoni de Vilamajor, tal com ho va dictaminar l’alcalde Francesc Tella a l’atorga-li una felicitació, ha realitzat l’estudi de sinistralitat el qual demostra que la major part dels accidents de trànsit succeïts a Sant Antoni han estat a causa de l’excessiva velocitat.
En cas que no existís dit estudi, entrem en el món de les percepcions i la percepció que es té és que amb la reducció de la velocitat la sinistralitat baixaria . ¿però pot baixar un fet que no ha succeït o no s’ha demostrat? Donat aquest cas, la percepció que té el ciutadà és que l’aplicació del radar només respon a dos criteris: un caprici de tenir una nova joguina o afany recaptador.
Una forma d’apaivagar els ànims és fer públic dit estudi, com fan Barcelona, Granollers o Cardedeu amb la seva memòria anual.
Malauradament tinc la sospita que dit estudi no existeix per què sinó no acabo d’entendre per què no s’ha posat solució a un dels principals punts negres de la xarxa viària de Sant Antoni: l’entrada a Can Vila per La Farinera. En els darrers anys han hagut nombrosos accidents amb ferits. No és un fet puntual i aïllat atès que els veïns porten més de 15 anys reclamant una solució, la qual no arriba.
Comentaris sobre el radar del Sheriff de Vilamajor
Comentaris sobre el mercat de Faldes
dimecres, 28 d’octubre del 2009
Mercat de Faldes
dimarts, 27 d’octubre del 2009
Un abús en nom del civisme
dissabte, 24 d’octubre del 2009
Marejar la perdiu
Sobre lleis i molèsties "subjectives"
Les molèsties son subjectives sobretot si un té el domicili a Barcelona capital, ara bé, si un viu a 20 metres de la fàbrica Picart les molèsties passen de ser "subjectives" i esdevenen "objectives". Qualsevol veí que visqui a prop ens ho podria confirmar.
Sobre lleis, cal recordar que les ordenances municipals de Sant Pere de Vilamajor regulen amb claredat el problema de les olors, tant és així que l’article 154 de les vigents ordenances municipals afirma el següent:
Olors
És prohibeixen emissions de gas i manipulació de matèries que produeixin olors en quantitat que puguin ser detectables, sense instruments, a la distància d’un metre i mig del límit de propietat de l’activitat generadora durant més d’una hora diària.
- Tampoc no serà admissible que aquesta percepció duri més de quinze minuts al dia, si ha diluït prèviament els gasos d’emissió a la proporció de 1 a 50.
El problema rau en que l’Ajuntament no disposa de mitjans tècnics per tal de mesurar les molèsties odoríferes que la fàbrica provoca al tot el veïnat, per tant, cal concloure que les lleis municipals ens amparen, les olors son objectives pels que viuen al costat i que l’Ajuntament és el màxim responsable de que algunes de les lleis municipals siguin paper mullat.
Opinar? I la responsabilitat?
- Demanareu enderrocar la part de la fàbrica que és il.legal?
- Demanareu tancar l'activitat de la fàbrica nova, que ara per ara és clandestina sense solució de continuitat?
divendres, 23 d’octubre del 2009
el soroll dels veïns
La democràcia no pot substituïr les lleis que ella mateixa s'ha donat
dimecres, 21 d’octubre del 2009
A voltes amb la fàbrica
dimarts, 20 d’octubre del 2009
Sessió de treball proper dissabte
diumenge, 18 d’octubre del 2009
Felicitats a tots els que han impulsat aquesta iniciativa
Felicitats a tots els que han impulsat aquesta iniciativa, tot i que no sigui vinculat, té un valor simbòlic important. En un mercat global com l’actual, aquells països que no tinguin el control de les seves lleis, de les seves infrastructures i dels seus tributs, no tindran futur. Tan debò que l’estat català sigui una realitat aviat, i per això, només cal una majoria social important.
Com deia Maquiavelo al Princep, quan un poble ha decidit prescindir del servei dels seus governants no hi ha muralles prou altes ni exèrcits prou poderosos per a impedir-ho.
divendres, 16 d’octubre del 2009
Aprovada la consulta per la independència
dimecres, 14 d’octubre del 2009
Rectificació
PerSpectiva: Una petita rectificació, si estiguessim a Anglaterra les sigles de l'ISP seria SPI, no PSI.
dilluns, 12 d’octubre del 2009
Un, dos, tres, probando...
La veu d'ISP?
Coses que passen
dissabte, 10 d’octubre del 2009
Ayuntamieento enpeñado
divendres, 9 d’octubre del 2009
La veu d'ISP
I al poble que? Que el donin per el ..........
- Que el president no fos l’alcalde ni cap representant polític.
- Que els regidors no fossin membres.
- Que tots els partits politics, amb o sense representació en l’ajuntament tinguessin representativitat en el Consell.
- Aquests punts entre d’altres coses per millorar i convertir realment amb un Consell del Poble de veritat i no el que es actualment, una forma de cobrir l’expedient i callar les veus participatives.
- Resoldre la substitució del sots president, en aquell moment, ja portava quasi un any havent-la presentat, i en data d’avui continua en funcions ja que no s’ha fet efectiva al no convocar el Consell.
- Resoldre el tema de la borsa de voluntariat.
- Muntar una comissió d’estudi per la modificació del reglament del Consell.
Ulleres...
Participació Ciutadana
Prepotència, Ser superior, i el poble es tonto? Part III
Hola a tots, aquesta es la tercera i última part d’un escrit que per la seva longitud he preferit dividir en 3:
Vols més, també hi ha el detall que a data d’avui, l’informe de la comissió d’urbanisme 2009 del POUM 2008, encara no esta accessible a tot el poble en la web, i que curiós, el informa de l POUM 2006, si que hi es, coincidència que tant tu, Per Spectiva com l’alcalde, i vareu participar activament, ves per on, hi ha mala fe? Un descuit?............No ho crec, i que tothom ho sàpiga, es va demanar varies vegades, per diferents persones, veïns del poble, tant per escrit, com de veu, que posessin l’informe en la web, a data d’avui encara no hi es, ja fa uns quans mesos que esta fet i presentat al “Consell del poble”.
I un altre sobre el POUM, com es que en el POUM 2008 s’ajunta el informe de la comissió del 2006 i no l’informe de la comissió del 2009? Com tu ja saps l’informe de la comissió del 2006 va sobre un altre POUM en concret el del 2006, encara que tenen alguns punts en comú no son el mateix i la coherència, sentit comú i respecte a totes les persones que han participat en aquest en la creació del mateix, en conseqüència l’informe que hauria d’haver es el del 2009 i no el del 2006.
Dir a tothom “Si a tot”, com fa l’Alcalde, i desprès fer el que li sembli perquè ostenta el poder es prepotència, rallant el sentit dictatorial.
Comentes que aquest govern ha fet coses bones, no t’ho discutiré, tens raó, però resulta que n’ha fet moltes més de dolentes, sense pensar les conseqüències futur, nomes mirant el seu propí interès i el interès a curt termini.
Que sàpigues, i jo se que ho saps, que tots el governs a tots els nivells que han estat dolents per el poble, com per exemple les dictadures, també van fer alguna cosa bona.
El nostre ajuntament actual va per aquest camí.
Simplement, crec Per Spectiva que si amplies les mires veuràs que no es or tot el rellueix.
Sant Pere es mou
10.000 visites en el què portem d'any
Prepotència, Ser superior, i el poble es tonto? Part II
Hola a tots, aquesta es la segona part d’un escrit que per la seva longitud he preferit dividir en 3 parts:
Per un altre costat, el fet de constatar unes dades com son que amb un any i mig l’ajuntament a creat un deute de quasi 1,2 milions € no dona dret a fer fora a una regidora, que en cap moment va faltar el respecte a ningú, ja sabem tots que la prepotència de l’alcalde es el seu tarannà però això no li dona dret a fer-ho i que l’oposició en ple no li permeti aquesta actitud es totalment lloable.
Però fent una mica d’exercici mental, crec que les proves son clares, 1 trencament de pacte per no cedir a les seves pressions i dues persones del seu equip i partit polític, que deixen, fins hi tot les actes de regidors, ara pots dir per motius personals o el que vulguis, però realment crec que hi ha quelcom més i a sobre fa pudor.
I si vols girar la truita la podem fer girar com vulguis, tu dius que tot estava preparat i que a les sis del mati estava l’Actualitat al carrer, sento desil·lusionar-te, aquest divendres dia 2 d’octubre l’Actualitat del Baix Monseny va arribar amb més d’una hora de retard respecte l’horari habitual, ho se perquè la vaig anar a buscar a l’horari de sempre i no havia arribat, vaig haver de tornar més tard per comprar-la, de 6 a 9 i pico van 3 horetes llargues i el normal son les 8.
Però girem la truita, i si tot estava preparat per part de l’alcalde per no aprovar la moció del referèndum d’independència? Forçar a la oposició perquè saltes i realitzes aquesta acció i així evitar la votació?
Es de tots sabut que dins del equip de govern hi ha consignes dels partits que el formen,CiU, PP, PSC, Ciutadans??? o trànsfuga o “xupoptero”, sobretot en contra d’aquest moció.
Com pots veure tot es pot girar, no crec que l’alcalde ho hagi fet però tal com tu ho portes a terme tot es possible.
Ja hem vist on ens porta aquesta sistemàtica de funcionament de la política i dels polítics, tant a nivell del nostre poble com a nivell global de Catalunya i Espanya, volem realment continuar en aquesta espiral de:
- Els polítics guanyen el poble perd, les mentides, les solucions inexistents o no possibles, el tirar endavant “per els meus co....”, el no aglutinar sinó tot el contrari dividir, el no deixar participar al poble, etc.?
- O realment volem que la política sigui del poble i que guanyi el poble i amb ells totes les persones de forma individual, entre elles els polítics?.
Pots dir el que vulguis però si no comencem a lluitar per canviar aquesta dinàmica ningú ho farà, i la prova que el poble s’està començant a moure’s i a DIR PROU es per exemple, el referèndum per l’ Independència, es dir prou a la prepotència i altres petits gestos que fan avançar cap aquesta direcció.
dijous, 8 d’octubre del 2009
Prepotència, Ser superior, i el poble es tonto? Part I
Hola a tots, aquesta es la primera part d’un escrit que per la seva longitud he preferit dividir en 3:
Per Spectiva es una mica agosarat per la teva part donar una opinió com la que poses en el blog, sense contrastar l’altra banda, si ja se la resposta, es el teu blog i pots posar el que vulguis i tens raó.
Anem a pams, tu no estaves en el ple, o sigui que ho saps per terceres persones.
Segon, si haguessis estat hauries escoltat i entès que algú, ja havia notificat de paraula que marxava de vacances, i que el ple extraordinari d’agost no tenia data fixada.
La confirmació de la data del ple es sap un dia i mig desprès de que tots comuniquessin, per escrit, les dates de les vacances, si ho van fer junts o separats es indiferent, el fet es que ho varen comunicar abans i no desprès, de saber la data.
Deixant de banda aquest tema, tant important i urgent era que no es podia esperar fins a setembre? La resposta es obvia, NO ERA URGENT i no passava res per fer-ho més tard, però clar, demostrar la seva prepotència es més important que utilitzar el sentit comú i la lògica, tothom te dret de vacances, fins hi tot ell mateix.
El tema de Pinsos, com es que l’alcalde te una carta enviada per el propietari a l’ajuntament i els regidors no tenen ni copia ni informació, recordo que aquesta carta va arribar al mateix dia a l’ajuntament i que normalment abans de començar el ple es reparteix documentació als regidors, i aquesta no estava.
L’Alcalde la treu quan veu que el retret de l’oposició es la falta de informació i no abans? Que estem jugant una partida de pòquer i no trec l’as fins l’últim moment?
Va quedar clar que tots volen la deslocalització dins del municipi, també quedar clar que el cost per a l’ajuntament es el que s’ha de mirar, ja que el poble no ha de rebre les conseqüències, ni quedar hipotecat a llarg termini, recordo que ja hi ha una part compensada, que hi ha una part il·legal, que hi ha una part que s’ha de compensar, però no es el tot com sembla voler l’actual cap de l’ajuntament.