Últimes opinions:

Escriu i envia la teva opinió per correu electrònic. Indica un Nom o pseudònim i un Tema.

Si vols utilitzar un correu anònim: ves a Gmail. Usuari: opinio.anonima Contrasenya: anonimat. Envia el teu missatge a vilamajoropina@gmail.com

No es publicaràn opinions sense nom o pseudònim.

Doneu un cop d'ull als últims comentaris:

Al peu de cada opinió trobareu un enllaç per deixar-hi els vostres comentaris. Participeu-hi.

____________________________________________________________________________

dijous, 12 de febrer del 2009

POUM, POUM, POUM

POUM POUM POUM.... s'obrira la porta?

Perquè parlem tant del POUM a dia d'avui:

Personalment crec que hi ha motius que justifiquen, que de cop i volta tothom tingui el POUM a la boca.Tot comença, crec jo, a partir de la data de revocament i canvi de redactor de l'anterior POUM, fins llavors no havia transcendit massa, els que hi estavem interessats ho seguíem via voluntaris de la comissió i la cosa estava bastant tranquil·la. De cop i volta un govern amb un alcalde defensor d'uns postul·lats concrets en el tema del POUM, (això els membres de la comissió anterior ho sabeu molt millor que jo) canvia de terç, deroga el redactor anterior i comença un nou POUM, amb nou redactor i nova comissió, (imagino la decepció per part dels antics membres, després de treure temps de la família, de posar-hi moltes ganes de implicar-vos al cent per cent, com dic imagino la vostra decepció), clar, aqui ja es comença a donar que parlar i es comença a escampar un run run pel poble.

LLavors comencen ha arribar a les nostres orelles, vull dir a les orelles d'aquells que anem seguint una mica la política i als que no, que si el pi novell s'enderroca, que si es farà un C.A.P a sobre de correus, que si un edifici pol.livalent que substituïra la malaurada FABRICA. Més recentment que si es faran més de dos mil habitatges, que si el poble creixerà per la part per on la comissió anterior opinava que no ho havia de fer i molt més recent-ment, a mi personalment, m'arriba per part un component del govern (guardo les meves fonts d'informació per si de cas jejeje.. en plan periodista), que per part del govern es demana consensuar en ple oficial un POUM , en el que, paraules textuals,"Volen que aprovem un xec en blanc, ens diuen les zones on s'actuarà urbanísticament, Peró no ens diuen que es construïra, quines característiques, quines limitacions, quines alçades etc....".

Bé davant d'aquesta pluja d'informacions es lògic que cada vegada mes gent estigui interessada.Pareu comte que només estic exposant els fets que comporten un interés mes que justificat per part de la població.

Davant d'aquests fets i agafant la proposta d'en PAU, he obert la informació referent al POUM, si entreu a la web de l'ajuntament, la podeu trobar. M'he dit som-hi, anem a parlar de temes concrets, a posar en discussió les actuacions previstes, i m'he sentit curtet, amb poques llums, la veritat que no he tret res de clar, es com, quan alguna persona que no es del meu ofici, entra al taller i veu un dels meus plànols, em diuen i ja t'aclares amb tanta línea i tant numero, bé es la sensació que jo he tret, sincerament no entenc rés, es com si estigues mirant una obra d'en Tàpies, es molt xulo, molt bonic, una maravella de l'art, Peró no arribo a comprendre l'essència de la cadira.

Intentaré fer el que va comentar Perspectiva, concertar una cita amb el redactor i miraré d'anar acompanyat d'alguna persona que m'ho pugui traduir, evidentment per poder parlar de temes concrets del POUM primer hem d'estar informats, no seria de calaix parlar per parlar, si el que volem es posar-hi llum on de moment només hi han boires.

Votació popular:

Mireu no hi crec amb allò de les majories tenen la raó, (comparteixo la tesi d'en SF2) i la meva proposta no es pas aquesta, no vull tampoc posar a votació dos, tres o quatre projectes de POUM diferents, si m'apures ni tan sols vull que sigui vinculant, vull que es segueixen tots els passos establerts. Suposem que s'arriben a fer, l'únic que m'agradaria es poder ratificar la feina dels meus representants, no es un tema qualsevol, ens hipoteca per molts anys, no s'aprova un POUM cada quatre anys, hi ha motius suficients per tenir la mosca a l'orella. Crec que no es demanar res de l'altre mon, no es trencar amb res en tot cas es sumar.

Clar que si es vota, hi haurà gent que vota per interessos, per amistat, per votar, per passar l'estona, Peró en conjunt es podrà saber si la feina dels nostres representants ha estat la correcta i el dia de demà no es podrà esgrimir la falta de transparència o el van fer per interessos etc...

Obro tema concret per dir la vostra:

En el seu dia, vaig poder veure els plànols del futur edifici polivalent que substituïra a la fabrica, vaig pensar que xulo, que bonic, de conya i mes pensant com a persona que li agrada i participa en el mon del teatre amateur.

Amb el temps i parlant amb la gent he canviat d'opinió i ho dic clar, no es idea meva peró la faig meva, si us hi fixeu bé, pràcticament tots els pobles o casi tots tenen un edifici en comú a banda de l'ajuntament i és, el poliesportiu, no creieu que seria molt mes pràctic?, es pot fer servir per casi tot, evidentment per l'esport, per poder tenir al jovent en el poble fent esport i no havent de marxar a les rodalies (consti que la cosa ha millorat en aquesta legislació), es una manera alhora de fer poble, es pot fer servir com a teatre, com a saló de ball com a sala de concerts i moltes mes coses.

No seria tan bonic potser, peró crec que molt més aprofitat, tenint en comte la despesa que suposa o el nou POUM contemplar un poliesportiu?