Últimes opinions:

Escriu i envia la teva opinió per correu electrònic. Indica un Nom o pseudònim i un Tema.

Si vols utilitzar un correu anònim: ves a Gmail. Usuari: opinio.anonima Contrasenya: anonimat. Envia el teu missatge a vilamajoropina@gmail.com

No es publicaràn opinions sense nom o pseudònim.

Doneu un cop d'ull als últims comentaris:

Al peu de cada opinió trobareu un enllaç per deixar-hi els vostres comentaris. Participeu-hi.

____________________________________________________________________________

dijous, 29 d’octubre del 2009

Comentaris sobre el mercat de Faldes

Reprodueixo els comentaris apareguts fins ara a Reflexions respecte el tema del Mercat Setmanal a Faldes, doncs penso que enriqueixen el debat. Anònim ha dit... El que dius no és raonable. Cert és que Les Faldes és un dels nuclis més habitats de tot Sant Pere, però no és un motiu suficient per ser receptor de tots els serveis. Si fos així, allà hauríem de posar el CAP, els col·legis, l'Institut, el camp d'esports, la biblioteca.... La dispersió dels serveis per tot els veïnats facilita la integració, el coneixement i la creació de xarxes socials. Fent rètòrica, per què a Les Falde i no pas als barris de LLevant (Vallesera, Can Ram i Can Vila) que sumen igual o més població que Les Faldes i que, actualment, són els veïnats més oblidats i amb menys inversions per part l'ajuntament?. octubre 28, 2009 Anònim ha dit... No parlo de ser els receptors de tots els serveis, sinó d'uns serveis mínims si no se'ns facilita l'accés al poble. Primer de tot parlo de comunicar el centre amb el barri, seria el més important. En tot moment s'ha negat aquesta possibilitat, per què? O veieu lògic que persones jubilades sense cotxe, els hi toqui anar al metge a Sant Antoni sense cap transport públic que els hi dugui? Al final ens hem de posar en cua d'espera al CAP de Cànoves, almenys allà hi podem accedir caminant. La distància entre Les Faldes i el nucli urbà és molt minsa si se'ns facilita una pista, no estem demanant una carretera nacional ni una autopista, tansols un camí asfaltat com el de l'entrada a Can Miret. I si, per què no als barris de Llevant? El que cal és que s'adonin que en un poble on la població és tan dispersa, la centralitat que s'està produint cap al nucli, no és bona, i que el poble som tots, pero molt que els hi pesi a alguns. Si volen seguir amb aquest centralisme, que col.loquin les 72 vivendes de VPO al nucli, que és on podran oferir els serveis a la nova població. Mentrestant, haurem de seguir anant a Cànoves i Cardedeu a satisfer les nostres necessitats bàsiques. octubre 28, 2009 Anònim ha dit... Topogràficament, el camí més ràpid per anar de Les Faldes al nucli és per la carretera actual. Qualsevol altre alternativa seria menys eficient, perillosa i que suposa més temps. Mira un mapa i ho comprovaràs (tenint en compte les propietats i suposant que es faci pels camins actuals) Una altres història seria eliminar l'obligat accès per Sant Antoni per anar a Sant Pere. Aquí si que caldria fer un bypass. octubre 28, 2009 Anònim ha dit... En mi opinión, Faldes debería unirse a Cánovas. Los que vendieron esos terrenos en su momento para hacer muchos dineros, sin pensar en la desestructuración poblacional a la que iban a llevar a Sant Pere, ahora que disfruten esos cuartos y que Faldes pueda disponer de los servicios de un pueblo cercano cono es Cánoves y no tener que hacer seis kilómetros para ir al centro de Sant Pere. El núcleo se revitalizará con la construcción de los cientos de viviendas que hay proyectados tras la aprobación del POUM. Mientras tanto, que cada barrio o grupo de barrios, como Vallserena, Can Vila y Can Ram que se unan para disponer de los servicios públicos que el nucleo de Sant Pere no puede facilitarles por la dispersión actual.Un pueblo como Sant Pere, que se creó tan disperso por la especulación de las segundas residencias, ahora arrastra una problemática de dificil solución. octubre 28, 2009 Anònim ha dit... Hi han camins molt més curts i ràpids per arribar al nucli que la carretera, i molt menys perillosos. Llàstima que s'hagin deixat omplir de sotabosc, brossa i bassals, pels quals queden innaccessibles. Només cal posar-hi voluntat i voler-ho fer. Però l'ajuntament NO vol fer-ho, sempre intentant aïllar els barris del nucli, és la voluntat de la majoria de població del nucli. Qualsevol cosa seria menys perillós que la carretera un matí d'hivern, es nota que no hi passeu gaire. I sobre el que diu la persona anterior, que els barris s'uneixin per fer els seus propis serveis... no comment. I que els venedors de parceles d'aquell temps es van enriquir venent parceles...era la seva feina, i no haguessin pogut fer-ho sense el permís previ de l'ajuntament, i l'enriquiment que va constituir per aquest. Però això va ser als anys 60, toca solucionar-ho ara, no lamentar-se del que es va fer en el passat. octubre 28, 2009 Anònim ha dit... Un camino que se podría utilizar es el que sale a la izquierda de la curva que hay al pasar Jardines Soriano en dirección a Sant Antoni. Con arreglar un poco las torrenteras causadas por las lluvias y sales al cementerio en poco menos de un kilómetro. No creo que los habitantes de ningún barrio de Sant Pere deseen aislarse, ni tener preferencias, pero lo que si es cierto es que Can Vila y Can Ran tienen su salida natural por Sant Antoni, a todos los efectos, menos para ir al Ambulatorio y Ayuntamiento. Y Faldes hacia Cánovas y Cardedeu. Los vecinos que tratan de hacer pueblo yendo al nucleo, a Can Noguera o al parque infantil hacen pueblo, pero en sus barrios también. octubre 28, 2009 Anònim ha dit... No vull ser reiteratiu però no hi ha cap camí apte per vehicles que uneixi Les Faldes amb Sant Pere que sigui més curt, temporalment parlant.Si que es cert que sobre el mapa les distàncies són curtes en línea recta, però hi ha dos barrancs pel mig i diverses masies.Em ratifico que el camí més curt i ràpid és la carretera. L'opció del bypass si que és viable, i una opció seria pel cementiri, però vull recordar que el govern municipal actual, quan era a l'oposició, es va negar a fer aquesta opció al·legant que el casc antic es veuria inundat de vehicles (altrament raonable). Anònim ha dit... Otra opción para el atajo es tirar recto desde la entrada a Sant Antoni, enlazando por la calle que ya se ha creado, solo falta hacer el puente. Una rotonda a la altura de la carretera de Sant Pere sería lo ideal. Lo engorroso de ir de Faldes al núcleo de Sant Pere, y viceversa, es tener que atravesar Sant Antoni. octubre 29, 2009