Últimes opinions:

Escriu i envia la teva opinió per correu electrònic. Indica un Nom o pseudònim i un Tema.

Si vols utilitzar un correu anònim: ves a Gmail. Usuari: opinio.anonima Contrasenya: anonimat. Envia el teu missatge a vilamajoropina@gmail.com

No es publicaràn opinions sense nom o pseudònim.

Doneu un cop d'ull als últims comentaris:

Al peu de cada opinió trobareu un enllaç per deixar-hi els vostres comentaris. Participeu-hi.

____________________________________________________________________________

dimarts, 31 de març del 2009

Pre-judicis, Petitó

A falta d'arguments, una traca de descrèdits... No és aquesta bona manera. Quan m'expliquis, Petitó, perquè al juliol 2008 uns voten una cosa, i a corre-cuita al final es despengen amb propostes tretes de la màniga, potser tindré motius per pensar una altra cosa. Quan m'expliquis, Petitó, perquè a principis de febrer 2009 uns accepten tàcitament el disseny dels polígons de la masia i la Puntiblond, tot demanant bàsicament dret a intervenir-hi per afinar els dissenys, i ara, a corre-cuita, es desdiuen i despengen amb visions contradictòries, potser tindré motius per pensar una altra cosa. Quan m'expliquis, Petitó, les dues joies de l'anterior POUM en el context dels actuals arguments, potser tindré motius per pensar una altra cosa. Quan m'ho expliquis, Petitó, quan entengui perquè els que votaran en contra del POUM, entre ells tampoc estan d'acord, potser tindré motius per pensar una altra cosa. No tinc d'entre les meves, la condició de lladre, ni tinc tampoc condició de fer de polític. I molt menys de servir a revenges personals. Posar en evidència a més d'un, sobretot quan és deshonest, i insistir-hi, és però una de les meves debilitats, com la vehemència o la polémica. Lamento que aquests "defectes" et causin terror. Afortunadament tinc les mans lliures, i netes, per parlar del nostre poble i dels diferents temes que m'interessen. No sé qui pot pensar que sóc "la veu no oficial de l'Ajuntament", i qui ho pensi, que llegeixi, ... Com ja he dit altres vegades, potser és a l'inrevés. Pel que fa a l'objectivitat, qui en té quan té opinió? Com menys, les meves opinions sempre venen acompanyades d'informació i d'arguments; dues coses que a d'altres els fa nossa. És cert, i no hi renego, que he fet una decidida aposta pel nostre Alcalde, com a persona i pel que representa. No és una posició de fidelitat, sinò la convicció de què el nostre poble està en bones mans. I cal fer-li costat, si senyor, quan l'oposició salta la ratlla de ser-ho perquè si en temes que no són nimietats. Aixó no vol dir, ni de bon tros, que estigui d'acord amb com fa el govern determinades coses, més en les formes que en el fons. Llegeix, ... I no és aixó inclinar-se per una opció política, com no pot ser-ho escudar-se amb una o altra ideologia per buidar-se d'arguments. Quan un "suggeriment" va seguit de "si no es fa el què dic tindràs el meu vot en contra", deixa de ser-ho. Pel que fa a la sostenibilitat, no és matèria de sufragi: una cosa no és sostenible o no, només pel que pensi la gent. És un fet objectiu. Un fet que pel que fa al POUM encara no ha estat demostrat per alguns que l'invoquen, ni desmentit pels mateixos quan altres l'utilitzem. I no t'equivoquis, els primers beneficiats del POUM seran la gent del nucli central, i de millor manera, més repartida i sostinguda que es van beneficiar fins els anys noranta. El poble -hi ha gent que no ho vol entendre- no és dels ni pels 500 que hi han nascut. El poble -hi ha gent que encara no ho vol entendre- no és dels nuclimilitants, ni aquests el representen. I no m'ha calgut referir-me -ni amb descrèdit- a la teva persona, Petitó, per defensar els meus arguments. Estar en primera línia, amb noms i cognoms, té aquestes servituds: la demagògia i la crítica personal sempre acaba sent l'argument dels que no en tenen d'altres, intentant el descrèdit dels que en defensen els seus. (I ja no en tinc més de ganes de parlar de mi com persona en aquest espai, ni trobo que sigui el lloc. Parlem de les nostres idees i opinions, però no de nosaltres, que avorreix).