Últimes opinions:

Escriu i envia la teva opinió per correu electrònic. Indica un Nom o pseudònim i un Tema.

Si vols utilitzar un correu anònim: ves a Gmail. Usuari: opinio.anonima Contrasenya: anonimat. Envia el teu missatge a vilamajoropina@gmail.com

No es publicaràn opinions sense nom o pseudònim.

Doneu un cop d'ull als últims comentaris:

Al peu de cada opinió trobareu un enllaç per deixar-hi els vostres comentaris. Participeu-hi.

____________________________________________________________________________

divendres, 20 de març del 2009

Petitó, si no ho vols entendre...

A les persones se'ls reconeix pels resultats de la seva tasca. Jo ja ho he valorat sota la meva modesta opinió, i no sembla que contradiuguis les "perles". Cap menyspreu per la bona gent que ha treballat a la Comissió, i la més profunda repulsa als què, com alguns que tú mateix coneixes, només hi han estat per fer valer -i transaccionar- els seus interessos. Perquè et penses si no, que jo mateix vaig deixar aquesta segona Comissió? Si fos lladre que cregués que tots fossin de la meva condició, sens dubte hagués estat tornant a fer més de 1.000 km els vespres per "participar" en aquesta segona comissió. Cap menyspreu, ni mica, cap el Consell de Poble, i més formant'hi jo mateix -per representació- part del mateix. El que detesto és la manipulació d'aquesta manera de fer "participacióoo", a través de la qual, qui no pot d'altre manera intenta buscar els seus llocs d'influència per fer valer els seus criteris. No en tinc cap dubte de qui m'ha estat convocant a que hi vagi, de públic, al Consell de Poble no ho fa perquè pensa que el tema m'interessa (dons si m'interessa ja hi aniré). No, els que em convoquen per correu i amb panflets als webs ho fan cridant "els seus", és a dir, els que han d'estar contra els plantejaments dels redactors del POUM. D'aixó en dic, sense pudor, "fer claca". I efectivament els que hi vagin amb aquest propòsit seràn iguals que els "estudiants" que van ocupar la meva Universitat per atacar el Pla de Bolonya (pla amb el què, sigui dit de pas, no hi estic d'acord). Benvinguts sian a l'Assemblea del Consell els ciutadans que volen escoltar, i que volen dir-hi la seva, els que volen construir i fer poble. Però els que només vinguin perquè els panflets els han cridat a files, amb el propòsit d'ajudar als propòsits interessats d'altri, siguin també benvinguts, però aquesta manera de "participar" només perjudica la pròpia participació.
Això era tot el que volia dir amb el meu article, del qual, òbviament, te n'has estat de comentar algunes altres "perles" que també comento. I em preocupa que diguis, per justificar-te que "Us imagineu un Consell del Poble, òrgan superior de la participació ciutadana, sense participants? O és que el Consell de Poble no és prou per la mena de participació que reivindiques? No és això realment menyspreu cap el Consell de Poble? (Per cert, saps ben bé que l'anterior POUM es va voler presentar a aprovació inicial amb profunds canvis d'allò que la comissió havia estudiat tant a fons. Li va prendre el pél. I recordaràs, si vols, que només quan la comissió es va plantar i va exigir una reunió del Consell, aquest es va convocar, i amb el propòsit no d'escoltar la comissió sinò de vil.lipendiar-la. Ara, els mateixos, sense acte de contricció, em convoquen "de públic" a aquest Consell de Poble: serà perquè els interessa, doncs si tant hi creuen en la presència dels ciutadans, van tenir l'oportunitat de fer-ho quan podien; i no ho van fer. Coherència, coherència...).